Heye International Poland Sp. z o.o.
Warunki sprzedaży
Ogólne warunki sprzedaży i dostaw Heye International Poland Sp. z o.o.
- Zakres zastosowania
- Niniejsze ogólne warunki umów obowiązują przy realizowaniu przez Heye International Poland Sp. z o. o. (Dostawca) zamówień obejmujących dostarczanie zamawiającemu (Kupujący) maszyn, urządzeń i części do nich a także innych rzeczy uprzednio zakupionych i/albo wytworzonych przez Dostawcę oraz urządzeń i maszyn przez niego naprawionych, przerobionych lub zmodernizowanych – jeżeli do wykonania tych czynności zostały wykorzystane materiały i surowce Dostawcy.
- Oferta i kontrakt
- Do zawarcia umów, o których mowa w ust. I niniejszych Ogólnych Warunków dochodzi poprzez:
- podpisanie stosownego kontraktu między Dostawcą a Kupującym,
- albo przez złożenie pisemnego zamówienia przez Kupującego i jego potwierdzenia przez Dostawcę.
- W przypadku złożenia zamówienia przez Kupującego, który pozostaje w stałych stosunkach handlowych z Dostawcą, umowa jest zawarta, jeżeli w ciągu 7 dni od otrzymania zamówienia Dostawca nie omówi jego realizacji przez pisemne oświadczenie.
- Realizacja zamówień następuje w terminach uzgodnionych przez strony i w oparciu o dokumentację dostarczoną przez Kupującego.
- Do zawarcia umów, o których mowa w ust. I niniejszych Ogólnych Warunków dochodzi poprzez:
- Warunki płatności
- Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za dostarczony towar, którą określa rachunek wystawiony przez Dostawcę. Cena nie obejmuje kosztów transportu z zakładu Dostawcy do Kupującego, a także ewentualnych należności celnych. Koszty transportu i cła obciążają Kupującego.
- Zapłata ceny powinna nastąpić w terminie wskazanym na rachunku lub uzgodnionym przez strony w inny sposób.
- Zapłata jest dokonana w chwili wpływu na rachunek bankowy Dostawcy.
- W przypadku opóźnienia w terminie zapłaty, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty Dostawcy odsetek ustawowych w wysokości określonej przez przepisy prawa polskiego.
- Zastrzeżenia prawa własności
- Dostawca zastrzega sobie prawo własności dostarczonych Kupującemu rzeczy i urządzeń - do czasu całkowitej zapłaty przez Kupującego ceny określonej w rachunku. Przeniesienie na Kupującego własności dostarczonych rzeczy i urządzeń następuje pod warunkiem zawieszającym, iż kupujący zapłaci w całości cenę. W przypadku braku terminowej zapłaty, Kupujący – na pisemne żądanie Dostawcy – zobowiązany jest do zwrotu dostarczonych rzeczy.
- Zastrzeżenie własności skuteczne jest również w przypadku, gdy Kupujący dostarczone przez Dostawcę rzeczy przerobi, zmieni lub połączy z innymi. Dostawca pozostaje wówczas właścicielem nowoutworzonych rzeczy i urządzeń – do czasu całkowitej zapłaty ceny przez Kupującego.
- Kupujący może przenieść własność rzeczy i urządzeń obciążonych zastrzeżeniem własności na osobę trzecią – jedynie pod warunkiem zwieszającym, iż stanie się on definitywnie ich właścicielem – po całkowitej zapłacie ceny Dostawcy. Kupujący przelewa w takim przypadku z góry na Dostawcę wszystkie roszczenia jakie będą mu przysługiwać w wyniku przeniesienia własności rzeczy i urządzeń obciążonych zastrzeżeniem własności wobec innych osób.
- Kupujący nie może dokonać przewłaszczenia na zabezpieczenie rzeczy i urządzeń objętych zastrzeżeniem własności, a także ustanowić na nich zastawu bez zgody Dostawcy.
- Postanowienia ustępu 3 stosuje się w takim przypadku odpowiednio.
- Gwarancja
- W przypadku stwierdzenia wady dostarczonych rzeczy, Kupujący zobowiązany jest do pisemnego zawiadomienia o tym dostawcy (reklamacja) – nie później jednak niż 15 dni od odebrania przedmiotu dostawy od Dostawcy. Brak powyższego zawiadomienia powoduje utratę przez Kupującego uprawnień do tytułu wady rzeczy.
- W przypadku terminowej i uznanej przez Dostawcę reklamacji, zobowiązany jest on do usunięcia wady dostarczonego przedmiotu, której powstanie wynikło z przyczyn obciążających Dostawcę.
- Obowiązujące prawo i własność terytorialna sądu.
- Spory dotyczące zawarcia i treści umowy a także związane z jej wykonaniem rozpatrywać będzie Sąd w Poznaniu.